Isnin, Disember 21

Anak Anugerah Tak Ternilai....



Lagi tiga bulan saat yg paling ditunggu2... 19 MAC 2010..Kehadiran orang baru dalam hidup kami. Dah terlalu byk dugaan yg perlu aku tempuhi sepanjang 6 bulan ini.

Alah yg teruk sampai sehari pn aku x boleh nk pose pd ramadhan yg lalu.. Nak duduk pn x larat apatah lagi nk berdiri atau berjalan. Dah beratus ringgit habis beli ubat.... Yg sedihnya still cam tu jugak.

Makan , minum langsung tak boleh... Semuanya akan dihambur keluar.. Takut hospital punya pasal. Lama2 aku memang dh tak mampu nk bertahan dh. Badan memang dh kurus kering, tak payah susah2 nk berdiet.

Akhirnya aku terpaksa ke hospital jugak dek kerana dh terlampau takde tenaga, bimbang nnti apa2 kesan kat baby dlm perut. Sampai hospital terus ke emergency... apa lagi kena cucuk la , masuk air sbb badan dh terlalu kering, tak cukup air.

Tup tup kena tahan wad. Duk la aku kat wad bersalin 4 hari... Kena masuk air sampai 15 botol... Seksanya rasa hanya tuhan yg tahu, bengkak segala urat..

Semua yg datang melawat ibu2 bersalin kt wad tu semua tanya aku mana baby..??? Aku senyum je la... Cakap baby kat dlm perut lagi... he he.. Nasib baik masa tu ada lagi sorang kakak tu senasib dgn aku...

Bila dh kuar wad rasa sihat ckt, still duk muntah2 tp ok la sbb dh blh makan n minum. Masuk bulan kelima baru hilang muntah... syukur alhamdulillah...

Ingatkan dh 100% sihat... rupanya tak...
Masa kandungan nk masuk 6 bulan hari tu, aku diserang sesak nafas la plak... Nak buat kerja rumah pn x larat.. Alhamdulillah suami n kakak ipar byk membantu...

Agak2 dh x boleh nk bertahan baru aku pergi hospital.. [takut hospital sbnrnya].. Lagi skali aku ke bhgn emergency, terus di beri oksigen macam orang asma tu.... Doktor kata aku kena asma... Yang peliknya dr mn la dtgnya asma tu, sblm ni aku tak pernah kena pn. Sehari je duk wad aku dh blh balik.

Hemmmmm... macam2...
Ini ler pengalaman yg tak pernah aku alami lg sblm ni, walaupun ini pregnantcy yg ketiga.

Apa yg bestnya bila scan doktor kata baby boy... Andai kata betul la tekaan doktor tu, sekali lagi syukur alhamdulillah pd yg Maha Kuasa...

Patut la aku terkena alah yg teruk...

Pengorbanan seorang wanita utk suami dan anak-anaknya...

Moga aku mampu utk jd seorang isteri yg taat, solehah serta menjadi seorang ibu yg penyayang dan penyabar dlm mendidik anak2ku..
Amin Ya Rabbal Alamin....


Anak-anak la permata hati ku.. Ibu n abah love u sgt2, kak kis n kak yaya....

Moga kalian menjadi anak yg solehah dan selalu menghormati orang tua....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin